Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

O projekcie

Zgodnie z przyjętymi wytycznymi projektu w ramach programu ZIP opracowane zostało narzędzie analityczne System Analizy Danych – nowoczesna przeglądarka danych związanych z kształceniem. Założeniem przeglądarki było wzmocnienie procesów decyzyjnych i wparcie modelu zarządzania w oparciu o dane. Przeglądarka pozwala na szybkie i wygodne analizowanie kluczowych wskaźników skonstruowanych w oparciu o wielkie uniwersyteckie bazy danych, takie jak Uniwersytecki System Obsługi Studiów (USOS), Internetowa Rejestracja Kandydatów (IRK) czy Ekonomiczne Losy Absolwentów (ELA).

Za koordynację działań i kluczowych decyzji w tym dotyczących rozwoju narzędzia i jego finansowania a także nadzór merytoryczny nad narzędziem, obejmujący min. wsparcie użytkownika, odpowiadało Biuro ds. Wspomagania Rozwoju. Za prace programistyczne odpowiadał zespół developerski złożony z programistów MIM UW, związanych także z MUCI, co zapewniało łatwość poruszania się w ramach specyfiki uniwersyteckich baz danych; zespół dodatkowo rozbudowany został o osoby specjalizujące się w projektowaniu interfejsów. Wsparcie analityczne w tym współpraca przy wyborze i tworzeniu definicji użytych wskaźników zapewnił zespół PEJK BID.

Uwzględnione w aplikacji wskaźniki zostały w pierwszej kolejności podzielone zgodnie z ich kluczowym obszarem i dotyczą rekrutacji, toku studiów i losów absolwentów. Na niższym poziomie zostały podzielone kontekstowo, w zależności od zagadnienia, którego dotyczą m.in.: charakterystyka demograficzna, przebieg rekrutacji, wyniki maturalne i rekrutacyjne, przeszłość edukacyjna, przejście między stopniami studiów, zaliczenie kolejnych etapów studiów, dyplomy, oceny końcowe, dalsza edukacja, szkoły doktorskie,  zatrudnienie, zarobki. Użytkownikami narzędzia są zarówno osoby odpowiedzialne za procesy decyzyjne w jednostkach dydaktycznych (KJD, kierownicy studiów, pion administracji dydaktycznej) jak również w biurach centralnych, związanych w pierwszej kolejności z procesami dydaktycznymi.